RECOMMENDED ARTICLES

Pantang Makanan/Minuman Dan Buah-buahan


Makanan/Minuman

Buah-buahan

Ubi jalar

Air kelapa

Putih telur

Teh ‘O’

Terung

Terung ketular

Minuman ais

Minuman keras

Duku

Jambu air

Jambu biji

Pisang hijau

Manggis

Langsat

Tembikai

Pisang berangan










Jenis-jenis makanan yang mengandungi cuka juga kurang baik bagi penderita lemah shahwat. Begitu pula jenis-jenis ubat yang mengandungi aspirin, pelali menthol, dan vitamin K. Cuba elak jenis makanan yang peratusannya banyak mengandungi lemak dan air. Kawalan dari segi makanan dan minuman sahaja tanpa memperdulikan faktor-faktor lain yang berkait rapat dengan penyebab lemah syahwat adalah bertentangan. Ini disebabkan adakalanya penyebab lemah syahwat itu bukan dari satu punca. Kajian yang teliti dari berbagai sebab punca lemah syahwat. Merokok juga membahayakan kesihatan, terlalu kuat merokok akan menyebabkan air mani menjadi kekuning-kunigan dan cair tidak likat seperti orang yang tidak merokok. Cuba berhenti merokok bagi perokok tegar, atau kurangkan pengambilannya.

TOLONG BACA

KEPADA TUAN-TUAN DAN PUAN-PUAN YANG DIHORMATI, DISINI INGIN SAYA BERPESAN SEIKHLAS HATI JIKALAU MAHU BERURUSAN DENGAN SAYA TOLONG JANGAN SMS ATAU WHATSAPP. SAYA MEMANG TIDAK AKAN LAYAN, TOLONG JANGAN BUANG DUIT KREDIT TUAN-TUAN DAN PUAN-PUAN SEMATA-MATA MAHU TANYA ITU DAN INI MELALUI SMS ATAU WHATSAPP. JIKA MEMBUAT TEMUJANJI DENGAN SAYA SILA BERITAHU SEKIRANYA TIDAK JADI DATANG BERURUSAN DENGAN SAYA. JANGAN BAZIRKAN MASA SAYA YANG BERHARGA UNTUK TETAMU SAYA YANG MEMERLUKAN KHIDMAT DARIPADA SAYA. SEKALI LAGI INGIN SAYA BERITAHU KEPADA TUAN-TUAN DAN PUAN-PUAN SEKALIAN, BAHAWA SAYA TIDAK PANDAI MENGURUT, SAYA HANYA TOLONG SEMAMPU YANG BOLEH SEIKHLAS HATI SAYA. RAMAI LAGI TUKANG URUT PROFESIONAL DAN HEBAT-HEBAT DI LUAR SANA SILA CARI MEREKA DAHULU SEBELUM CARI SAYA. PERCAYALAH.