RECOMMENDED ARTICLES

Korban

Assalamualaikum,
 Ingat lagi pesan ibu tua aku suatu waktu dahulu, kita ini tidak berduit malah jauh sekali daripada berharta. Ingat sedekahkanlah tenaga yang ada pada diri kita kepada sesiapa yang memerlukannya. In sha Allah, Allah akan ganti dengan kebaikan untuk kita semula.
 Senyum selalu sentiasa bertolak ansur dalam keluarga, adik-beradik, sanak-saudara, kawan-kawan, jiran-jiran dan masyarakat. Bukan kita sampai bila-bila akan tongkat langit, tunduk kebumi dan tahu di mana diri berpijak.
 Jangan sombong nanti makan diri, buat baik berpada-pada dan buat jahat jangan sekali. Biar miskin janji berbudi bahasa dan bersopan santun. Orang tua dihormati, anak kecik disayangi. Kita kena bertindak dalam kerangka ilmu. Kita menghormati dan beradab dengan mereka, maka mereka akan hormat dan sayang pada kita. 
 Biarlah kita penat di badan sekejap kerana tolong mereka, apabila kita berehat nanti penat itu akan hilang dengan sendirinya. Curahlah tenaga sampai bila-bila, berbakti pada mereka yang memerlukan. Jangan mengeluh, kalau mengeluh nanti mudarat diri sendiri. Ikhlaslah kerana Allah.
Semoga kita semua sentiasa dirahmati oleh Allah, buang yang keruh kita ambil yang jernih. Senyum itukan satu sedekah. Salam sayang.

TOLONG BACA

KEPADA TUAN-TUAN DAN PUAN-PUAN YANG DIHORMATI, DISINI INGIN SAYA BERPESAN SEIKHLAS HATI JIKALAU MAHU BERURUSAN DENGAN SAYA TOLONG JANGAN SMS ATAU WHATSAPP. SAYA MEMANG TIDAK AKAN LAYAN, TOLONG JANGAN BUANG DUIT KREDIT TUAN-TUAN DAN PUAN-PUAN SEMATA-MATA MAHU TANYA ITU DAN INI MELALUI SMS ATAU WHATSAPP. JIKA MEMBUAT TEMUJANJI DENGAN SAYA SILA BERITAHU SEKIRANYA TIDAK JADI DATANG BERURUSAN DENGAN SAYA. JANGAN BAZIRKAN MASA SAYA YANG BERHARGA UNTUK TETAMU SAYA YANG MEMERLUKAN KHIDMAT DARIPADA SAYA. SEKALI LAGI INGIN SAYA BERITAHU KEPADA TUAN-TUAN DAN PUAN-PUAN SEKALIAN, BAHAWA SAYA TIDAK PANDAI MENGURUT, SAYA HANYA TOLONG SEMAMPU YANG BOLEH SEIKHLAS HATI SAYA. RAMAI LAGI TUKANG URUT PROFESIONAL DAN HEBAT-HEBAT DI LUAR SANA SILA CARI MEREKA DAHULU SEBELUM CARI SAYA. PERCAYALAH.